בתקופת ההריון

ירקות ופירות בסלסה ומחוץ לסלסהתזונה נכונה הינה ערובה לחיים בריאים ובתקופת ההריון יש לתזונה בריאה ונכונה חשיבות יתר. היא חשובה הן לבריאות העובר והן לבריאות האם. מצד אחד חשוב לספק לעובר את כל הדרוש  להתפתחותו התקינה, ומהצד השני האם צריכה לזכור לשמור על משקל תקין ולהימנע ככל האפשר מעלייה חריגה, שתכביד על ההריון ועלולה לפגוע בבריאות. הפיתוי לחרוג בתקופת ההריון מאוכל בריא ומאוזן, ולהעדיף מאכלים משמינים ועתירי פחמימות הוא גדול. "אך יש לזכור שהעלייה במשקל בגלל אכילה לא-מבוקרת לא-תיעלם מעצמה לאחר הלידה. חודשים ארוכים ידרשו כדי להיפטר מהמשקל העודף שהצטבר בתקופת ההריון.

מה אם כך חשוב לאכול בתקופת ההריון, מה כדאי להפחית וממה כדאי להימנע לחלוטין? להמשך קריאה

לאחר הלידה

במהלך חודשי ההריון נשים רבות פורקות עול ומרשות לעצמן לאכול ארוחות גדולות, עתירות פחמימות ושומן. השאיפה לחזור במהירות לגזרה שלפני הלידה מוציאה אימהות טריות מאיזון וגורמת להן להסתער במהירות רבה מדי על המשימה. אבל חשוב לזכור שאחרי הלידה יש צורך בהתאוששות, יש תינוק לטפל בו ולהניקו, תינוק שתובע זמן וכוחות. בתקופה זו במיוחד הגוף חייב לקבל את כל אבות המזון. לכן, הדרך הבריאה והבטוחה לרזות אחרי הלידה היא על ידי דיאטה מאוזנת והדרגתית. יש לקחת בחשבון שלרוב נדרש זמן רב על מנת להיפטר מהמשקל העודף שהצטבר בתקופת ההריון.

הדיאטנית הקלינית של מרכז "עולם ומלואה" מעלה טיפים חשובים לירידה בריאה במשקל לאחר הלידה – להמשך קריאה

אם את בהריון או ילדת לא מזמן, כדאי לך לעבור את התהליך עם תפריט תזונה המותאם לך אישית.

פגישה ראשונה אישית

כדי לקבל תפריט תזונה המותאם לך אישית את מוזמנת לקבוע עם הדיאטנית במרכזנו, אשר תשמע ממך על הרגלי האכילה שלך, על סדר יומך, העדפותיך, אכילה בבית/בחוץ. היא תערוך לך אבחון תזונתי ומדידות, ועל סמך אלה תכין תפריט שיותאם לך אישית ואשר יהווה בסיס ממנו תתחילי בתהליך. התפריט ישתנה על פי התקדמותך וצרכיך המשתנים.

המשך מעקב

  • בהמשך תקבענה פגישות על פי התדירות המתאימה לך: פעם בשבוע / שבועיים / חודש.
  • במפגשים אלה תערוך הדיאטנית מדידות והתאמות בתפריט בהתאם לשינויים הגופניים ותלווה אותך בתהליך שאת עוברת.